Listen med statsstøttede medier i Danmark er lang. Det samme er listen med emner, som disse medier IKKE dækker.

Disse danske medier er delvist finansieret af den danske stat via mediestøtten og dermed delvist kontrolleret af regeringen med statsministeren som pressens chef: A4 Medier, Aktionæren (inkl. Aktionærernes Nyhedsbrev og shareholders.dk), Altinget, Arbejderen, Avisen Danmark, avisen.dk, B.T., Berlingske, Bornholms Tidende, Børneavisen,
Computerworld, DAGBLADET, Dagbladet Børsen, Dagbladet Holstebro – Struer – Lemvig, Dagbladet Ringkøbing-Skjern, Dagens Byggeri, Dagens Medicin, Danwatch.dk, Der Nordschleswiger, dknyt.dk, Ekstra Bladet, Euroinvestor.dk, Filmmagasinet Ekko, Finans, Flensborg Avis, Folkeskolen,
Frederiksborg Amts Avis, Fundats, Fyens Stiftstidende, Fyns Amts Avis, Føljeton, Globalnyt, Helsingør Dagblad, Herning Folkeblad, Information, Ingeniøren, InsideBusiness, www.ib.dk, Jydske Vestkysten, Jyllands-Posten, Kjerteminde Avis – www.kjavis.dk, kommunen.dk, Kontrast.dk, Kristeligt Dagblad, KøbenhavnLIV, Licitationen – Byggeriets Dagblad, Lolland-Falsters Folketidende, Mandag Morgen, Medicinske Tidsskrifter, Midtjyllands Avis, Monitormedier, NB-Kommune, Netavisen Pio, Newsbreak.dk, NORDJYSKE Stiftstidende, Nordvest Nyt, Politiken, POV International, Randers Amtsavis, Samsø Posten, Science Report, Seismo,
Sermitsiaq, AG og www.sermitsiaq.ag, Sjællandske, Skive Folkeblad, Solidaritet, The Copenhagen Post, TV-Kalundborg.dk, Udfordringen, Vejle Amts Folkeblad / Fredericia Dagblad / Horsens Folkeblad, Viborg Stifts Folkeblad, Vid&Sans, Watch Medier, Weekendavisen, Zetland, Økonomisk Ugebrev A/S og Århus Stiftstidende.

Dertil kommer DR, der er 100 % finansieret af staten og 100 % kontrolleret af regeringen, samt TV2, der er det danske medie, der ligner de amerikanske korporative medier mest, og som dermed er kontrolleret af ejerne og annoncørerne (dvs. store private virksomheder). Men TV2 modtager også statsstøtte til de regionale TV2-stationer, der opererer som selvstændige virksomheder, mens TV2-hovedvirksomheden modtager reklameindtægterne fra de regionale stationer, hvilket reelt er indirekte statsstøtte til hovedvirksomheden TV2.

De to typer medier er som nat og dag Jeg har længe monitoreret både disse statsfinansierede hovedstrømsmedier og frie, hovedsageligt udenlandske alternative medier såsom Steigan, The Exposé, Brownstone Institute, MintPress News, The Epoch Times, NewSpeek, dkdox, Journalista, Document, OffGuardian, ZeroHedge, Derimot, Reclaim the Net og The Corbett Report. Disse alternative medier bringer nyheder, der aldrig bliver dækket i den statsfinansierede hovedstrøm. Og omvendt.

Blandt andet disse emner bliver ofte dækket i den alternative presse og aldrig i hovedstrømspressen: evidens for alvorlige bivirkninger til mRNA-coronavaccinerne, evidens for alvorlige skadevirkninger af coronapandemipolitikken i øvrigt, kritik af WHO’s forslag til ny pandemitraktat og ændringer i de internationale sundhedsbestemmelser, propaganda i pressen, kritik af World Economic Forums udemokratiske overmagt, dyb kritik af Israel, afsløring af Hamas som israelsk organisation, 9/11 og andre falsk flag-terrorbegivenheder, afsløring af BlackRock og andre kæmpe virksomheder, årsagerne til de hyppige og mystiske kollaps og dødsfald blandt sportsfolk m.v., dyb kritik af WHO’s finansiering og historie med sundhedsbedrag inkl. svineinfluenzabedraget, historien om covid-19 og vaccinerne, kritik af de magtbærende narrativer (herunder klima) og dyb kritik af transagendaen.

Ingen dyb magtkritik i hovedstrømmen Der er i det hele taget absolut ingen dyb magtkritik i hovedstrømspressen. Det virker på mig som om, at den danske hovedstrømspresse bliver betalt af staten for ikke at udøve undersøgende, magtkritisk journalistik. Den er tilsyneladende blevet fuldstændigt passiviseret af de gigantiske økonomiske tilskud, samtidig med at samme presse omtaler sig selv som ‘fri presse’ og bilder deres læsere ind, at de vil kritisere magthaverne, hvis der er noget at kritisere, hvorved folk tror, at der ikke er noget alvorligt at kritisere, da der aldrig bliver afsløret noget alvorlig kritik.

Hovedstrømspressen bringer til gengæld ofte nogle typer af nyheder, som aldrig bliver bragt i den alternative, frie presse såsom nyheder om kendte menneskers privatliv, nyheder om sport og nyheder om tv-udsendelser inkl. reality-programmer. Formidling af nyheder om disse ligegyldige emner bliver tilsyneladende opfattet som public service, selvom det reelt er public distraction; når folk er optaget af ligegyldige nyheder, så tager det pladsen for relevante nyheder.

Kronisk uvidenhed via junk-nyheder Det virker derfor som om, at det, der måske startede som en god idé med offentlig støtte til public service-medier, med tiden er blevet de danske magthaveres måske vigtigste redskab til at fastholde den danske befolkning i en kronisk tilstand af uvidenhed om magtkritiske perspektiver. Strategien er at fylde folk med junk-nyheder, hvorved der ikke bliver plads til sunde nyheder.

Måden man får journalisterne til at spille med i dette undertrykkende folkebedrag er ved at organisere journalisternes arbejde, så der er konstant stort pres for at levere mange historier med pressede deadlines, så der er aldrig er tid til fordybelse, kildekritik og ordentlig research. I sådan et arbejdsmiljø slipper pressemeddelelser og nyheder fra nyhedsbureauer (der også er kontrollerede af dem med alt for mange penge og alt for meget magt) meget lettere igennem, da det er en let måde, hvorpå journalisterne kan opfylde deres daglige kvote som propagandaslaver i mediemaskinen.

Fra et individuelt perspektiv er hovedstrømsjournalister efter min mening intellektuelt prostituerede underkastet en overfinansieret propagandamaskine med redaktørerne som maskinens indpiskende mellemledere, der tjener pengemagten fremfor den sandhed, som folket tror, de får. Det er snyd, bedrag og misbrug af det stolte fag, som journalistik engang var. Og den danske befolkning bliver holdt for nar i illusoriske opfattelser af alle vigtige samfundsemner.

Kilder, inspiration og flere nyheder: Nyhedsportalen 20. november 2023.

Coverfoto: Unsplash.com (Freddy Kearney)

0 0 votes

Brugervurdering